ALEXANDRU MORARU DESPRE PREMIUL MILE CĂRPENIŞAN PENTRU CURAJ ŞI EXCELENŢĂ ANUL 2015

ALEXANDRU MORARU DESPRE PREMIUL MILE CĂRPENIŞAN PENTRU CURAJ ŞI EXCELENŢĂ ANUL 2015

 gfdgdfg

Premiul-Mile-Carpenisan-Civic-Media-2015-Alexandru-Moraru-Basarabia

Mai întâi de toate, repetat, mulţumesc Asociaţiei Civic Media şi Basarabia-Bucovina. Info, personal celebrului jurnalist şi patriot Victor Roncea pentru preţuirea muncii mele de mai mulţi ani şi pentru onoarea de a fi primul român din Republica Moldova, care a fost menţionat cu respectivul premiu.

Am fost contactat telefonic şi la poşta electronică de rude, prieteni, oameni cunoscuţi şi necunoscuţi cu mesaje de felicitare pentru faptul că în anul curent, 2015 am fost „recompensat” (aceasta este formularea in materialul iniţial: http://.ziaristionline.ro/2015/05/05/asociatia-civic-media-premiul-mile-carpenisan-2015-pentru-istoricul-arhivistul-si-jurnalistul-basarabean-alexandru-moraru- comunicat-de-ziua-libertatii-presei/ ) cu Premiul Mile Cărpenişan.

Unii chiar glumeau, „ uite acum ai scăpat de sărăcie…”făcând aluzie că acest premiu  ar include şi o sumă de bani.  Trebuie să mărturisesc, că premiul, cu care am fost onorat nu include nici un bănuţ, cel puţin pentru mine sau pentru anul 2015 şi constă dintr-o diplomă în format A3 şi un set de 2 cărţi, de fapt 3, deoarece una din ele este în două volume.

Este vorba de excelenta lucrare a lui Anton Golopenţia „Românii de la Est de Bug” apărută la Editura Enciclopedică din Bucureşti în anul 2006 (vol.I – 615 pag. şi vol.II– 926 pag.) Cealaltă carte este a celebrului istoric american Larry L. Watts „Cei dintâi vor fi cei din urmă”, apărută la Bucureşti la Editura RAO în anul 2013, care numără 702 pagini. Acesta şi este Premiul Mile Cărpenişan pentru basarabeanul pre nume Alexandru  Valeriu Moraru.

01_main_crtzicei-dintai-vor-fi-cei-din-urma-larry-l-watts

 Cred că ar fi bine să ştim cine a fost regretatul jurnalist Mile Cărpenişan? Să urmărim secvenţele video

Cred că predecesorul meu, bucovineanul Vasile Ilica, care a primit acest premiu în anul 2014 a avut ceva mai mult noroc, deoarece a fost invitat, cum se zice oficial de Ziua Libertăţii Presei în 2014 şi înmânat în faţa colegilor de breaslă- jurnalişti cu renume naţional, după care i s-a oferit şi cuvântul. Eu însă, fără un pic de tristeţe şi amărăciune n-am fost invitat la Ziua Libetăţii Presei, deşi eram premiatul anului 2015 şi ar fi fost cazul, dar mă rog- faptul rămâne fapt. Mai mult decât atât, am primit diploma şi cele 3 cărţi în condiţii „casnice”, fiind venit la Bucureşti la rudele mele, l-am anunţat pe domnul Victor Roncea că sunt în capitala României şi dacă are posibilitatea de a ne întâlni cu scopul de a ridica respectivul premiu. După câteva zile, cunoscutul ziarist a găsit timp şi a venit chiar acasă la rudele mele, care locuiesc la Cosmopolis şi în prezenţa lor am primit cele 3 cărţi şi diploma. Sigur că a fost şi un moment amuzant, deoarece aceste cărţi le  aveam procurate cu mulţi ani în urmă încă de la apariţia lor…dar premiul este premiu şi nu se discută. Împreună cu domnul Roncea a fost prezentă şi soţia sa, doamna Cristina Nichituş Roncea, care a dăruit familiei noastre excepţionalul album „Părintele Iustin Mărturisitorul” al cărui autoare este şi o frumoasă iconiţă „Sf. Alexandru”, pentru care i-am mulţumit şi eu şi soţia mea, poeta şi publicista Maria Botnaru. Cam atât pot să vă spun despre ziua de 11 iunie 2015, când a avut loc acest modest eveniment. Vă recomand să vedeţi şi filmuleţul, care vizează acelaş subiect- Premiul Mile Cărpenişan.

Alexandru Valeriu Moraru, Chişinău

Acest articol a fost publicat în DOCUMENTE, FELICITĂRI, ISTORIA NOASTRĂ, ŞTIINTA CULTURĂ CIVILIZAŢIE. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

